Omdat straten en pleinen heraanleggen niet gratis is, omdat investeren in gebouwen veel geld kost en bijna alle gemeentelijk patrimonium verkocht is, moet de gemeente elders op zoek naar geld. De komende weken onderzoeken we de impact van de plannen van het gemeentebestuur op het dagelijkse leven van de Nielenaar.

Vandaag belichten we … het groen.

Hoera, het bomencharter zal worden ondertekend onder impuls van CD&V Niel: er worden 100 bomen per jaar geplant. Maar omdat ook dit geld kost, rekent het bestuur op uw bijdrage omdat iedere door u geplante boom ook telt als 1 van de 100 bomen.

Daarnaast werkt het bestuur aan een duur masterplan ‘openbaar groen’. Dit houdt voorlopig enkel in dat het groen in kaart wordt gebracht. De aanplanting zou wel eens doorgeschoven kunnen worden naar de volgende legislatuur, omdat ook dit een hoop geld kost. Hopelijk blijft er nog een beetje ruimte vrij voor nieuwe aanplantingen tussen alle grootse bouwwerven.

En dat allemaal omdat de gemeente liever investeert in beton en bakstenen dan in mensen …