Omdat straten en pleinen heraanleggen niet gratis is, omdat investeren in gebouwen veel geld kost en bijna alle gemeentelijk patrimonium verkocht is, moet de gemeente elders op zoek naar geld. De komende weken onderzoeken we de impact van de plannen van het gemeentebestuur op het dagelijkse leven van de Nielenaar.

Vandaag belichten we … het verkeer.

Heeft de huidige coalitie wel een mobiliteitsplan? Hoe gaan de huidige en nieuwe Nielenaars op hun werk geraken met een niet te overzien verkeersinfarct op de toegangswegen naar de A12 als onze bevolking nog extreem aangroeit? Aan de toegang van de nieuwgebouwde gemeenteschool tussen Dorpsstraat en Ridder Berthoutlaan ontstond nu al een probleemzone voor jonge fietsers en voetgangers.

We missen een concreet plan voor een veilige fietsomgeving rond de scholen zoals een afgescheiden fietspad voor de kinderen in de Ridder Berthoutlaan. En dan moet de site Nielderhoff tussen Dorpsstraat en Carrefour nog gebouwd worden, met meer dan 100 bewonersplaatsen.

Verkeer dat allemaal door de smalle uitrit aan de Dorpsstraat zal gejaagd worden. CD&V Niel raadt aan om in de toekomst in de Dorpsstraat extra aandachtig te zijn en uw kinderen zeker goed bij de hand te nemen.

En dat allemaal omdat de gemeente liever investeert in beton en bakstenen dan in mensen …