Lars Vermeiren

Lid Afdelingsbestuur, Lid dagelijks bestuur

Jong, energiek, gedreven en geëngageerd. Student Politieke wetenschappen. Basketspeler. 23 jaar jong. Vollenbak vooruit. Da’s het minste dat je van Lars kan zeggen. Als leider bij de Scouts Hellegat en gewezen bestuurslid van het Jokot weet hij hoe belangrijk jeugd is. Hellegat is zijn thuisbasis.

Voor Lars zijn dit zijn eerste stappen in de politiek. “Ik kon me snel vinden in de ideeën van CD&V Niel. Zeker wat de ondersteuning voor verenigingen betreft. Zij zorgen ervoor dat er allerlei activiteiten gebeuren in de gemeente en dat er altijd iets te beleven valt. Ook de aandacht die de partij wil voor een eigen plek voor de jeugd, boeit me. Ik vind het belangrijk dat jongeren meer inspraak krijgen. Er verdwijnt meer en meer speel- en informele ontmoetingsruimte voor jongeren en dat is een slechte ontwikkeling. Het leidt tot toestanden zoals vroeger aan de sporthal en nu aan de Gloriette op Hellegat. Daar wint niemand bij. Door jongeren te betrekken bij een plek die ze voor zichzelf kunnen inrichten en waar ze zichzelf kunnen zijn, kunnen we overlast vermijden.”

Zijn ambitie is duidelijk: hij wil zichzelf tijd gunnen om zich in te werken in de lokale politiek, maar als het kan wil hij graag in de gemeenteraad zetelen om het verenigingsleven te ondersteunen. Hou hem in het oog, je gaat vast nog van Lars horen.